29 januari 2011

Transport League + Woe

22.00
Då skulle först bandet Woe börja spela, kändes inte som något jag ville se så jag tänkte dyka upp efter att dem var färdiga.

Jag landade på Henriksberg 22.30 och kom upp till övervåningen för att där märka att dem inte ens börjat än. "segt" tänkte jag då. Detta skulle snart ändras.
23-tiden äntrade Woe scenen och öste igång. Vilken jävla tur att jag INTE missade detta.
Woe var verkligen på hugget och manglade publiken med sin tunga musik.
Grymt gitarr-spel, tighta trummor, skön basgång och inte minst (verkligen inte minst, med tanke på att han är typ 2 meter) en sångare som verkligen tog i och körde stenhårt.
Grymt bra!
Är det det någon som har mer info om detta bandet, skriv gärna till mig. Har du aldrig hört dem förut? Dags att kolla upp dem då http://www.myspace.com/woe667 här finns korta snuttar ifrån några låtar. Mäktiga var dem live iaf.

Efter att Transport League roddat färdigt sin utrustning körde dem snabbt igång.
Har ingen aning vad klockan är i den stunden, är för upptagen med att njuta.
Jag har väntat ända sedan Satanic Panic plattan (2000) att få höra dem här grabbarna live och här står dem nu 2 meter ifrån mig. Tungt, tungt, tungt.
Det här är så bra. Tony Jelencovich verkar vara på
toppen-humör och skämtar om allt möjligt, bla en väldigt rolig konversation om att inte dricka saker som påminner om kiss.
Det avverkas kanon låtar på löpande band "Lost in the desert of Habib, Filthy old liar, Bolivian dog, SuperEvil och Cosmical Satanical" bara för att nämna några. Dem bjöd även på en ny grym dänga "Bitter sand" som lovar mer go musik ifrån Tony och co.
Ett jävla ös och två band på toppen-humör gjorde detta till en riktigt underbar kväll!
Transport League http://www.myspace.com/transportleagueband

1 kommentar:

  1. Det var fett som fan!

    Här är lite bilder från när WOE spelade på DDRC i januari:
    http://www.facebook.com/album.php?aid=36962&id=131972876847849

    SvaraRadera